Akutsamtal

Jag har just haft en panikupplevelse!!!! Superhungrig som jag är, efter bara en liten sallad på hela dagen skulle jag precis sätta igång med att fixa middag. Sätter på ugnen, men det händer INGENTING. Ringer Tomas, som inte är hemma, på direkten.

Jag: VÅR SPIS ÄR TRASIG!!!! Du måste komma hem genast! Jag är superhungrig och den funkar inte!!!

Tomas: Lugna ner dig.

Jag: JAG KAN INTE!! Den har aldrig gjort så här innan. Åhhh.. Fan. Typiskt. Jag är superhungrig och nu händer detta med!!

Tomas: Det är inte hela världen...

Jag: Kom hem genast och laga den!!

Tomas: Ta det lugnt. Gå till proppskåpet i hallen, öppna det och se om det är en säkring som har gått.

Jag: Hur fasen ser man det då?

Tomas: Kolla om det är nån röd plupp som har skjutit ut.

Jag: ??

Tomas: Ser du nått?

Jag: Näe.. Kom hem genast, och köp med dig mat. Det är inte säkert att jag lever tills dess. Jag har antagligen dött av hungersnöd innan dess....

Tomas: Dramaqueen. Jag kommer om en kvart.

Och nu sitter jag här. Superhungrig, med en trasig spis, och väntar på att Tomas ska komma. Det är nu exakt sju minuter till han ska komma hem. Hoppas de går fort!!


                                                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0