Att klaga lönar sig (oftast i alla fall)

Köpte en tröja på Gina Tricot för ett tag sen som jag varit supernöjd med ända tills.....jag tvättade den förra veckan. Den tappade färg och krympte hela tre storlekar (och det är GANSKA mycket). Fan vad förbannad jag blev. Så idag efter jobbet bestämde jag mig för att leka jobbig kund. Kan andra så kan jag, även om jag inte är typen som går tillbax och klagar i första taget. Sagt och gjort. Satte mig på cykeln och cyklade (ja det är väl klart, det var ju cykeln jag använde mig av...) till stan. Inne på Gina försökte jag med mitt bästa leende charma den rätt stiffa expediten och förklara mitt lilla dilemma. Först tyckte de inte att det var nått fel alls. Ja men herre, hämta en likadan tröja ska ni få se då, sa jag. Hon hämtade en och jämförde med och då såg till och med den stiffa expediten att den hade krympt. Fick inte pengarna tillbax men fick välja andra varor så jag tog ett par "långa" svarta tights och en marinblå tunika med sidenband (har den redan i svart, jag och sådär 5000 andra tjejer...) istället. Nu är jag på mycket bättre humör och den här eftermiddagen slutade riktigt bra!!

Ikväll ska jag endast softa och spana på Men in trees. Missade förra avsnittet (ve och fasa). Inte för att det är nått nytt SATC, men i alla fall. Det är ganska bra i brist på annat...

                                                         image14
                                                        Anne Heche

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0