F*****g rättstavningsprogram

Meningen tycks inte ha något verb. Ordet verkar en aningens gammalmodigt och byråkratiskt. Försök om möjligt att ändra på det. Om möjligt byt tempusform. Meningen är för lång. Försök att kort meningen. Jag hatar när det blir grönt under texten som man skriver i Word. Det är ALLTID samma saker den påpekar på. Vad är det för fel på ord som ej, förtära, förtäljer, intetsägande, dock, skall och så vidare? Det är ju ord som används dagligen i det svenska språket då man skiver en uppsats som ska vara sådär lite lagom svår för vanligt folk att fatta.... Näe jag tycker verkligen att det är bra med stavningsprogram på datorn. De är till jättestor hjälp. Idag har jag bara brytit ihop åtta gånger när Jonas och jag försökt att få fram lite mer moderna synonymer för våra gammaldaxa och byråkratiska ord!


Kommentarer
Postat av: jennie

Hm, jag veeeet, de är värsta stenåldershistorierna de där!! Man får ingen rymt i skrivandet heller för de där rutorna pluppar upp hela tiden. Det går inte ens när man skriver juridik och det är ju så mycket stenålders som det bara går, ändå duggar de röda strecken tätt...

2007-04-20 @ 08:59:52
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Ja visst är det superjobbigt. Fast jag har nu tänkt efter och jag tror inte att jag hade klarat mig utan det. Stackars den människa som hade behövt korrekturläsa mitt arbete fall det inte skrivits med rättstavningsprogrammet på datorn....

2007-04-21 @ 18:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0