Förstora skor och gasoltuber

F**k. Mitt första skoköp över Internet blev.....Sädär. Skorna passade inte riktigt, de glappade lite och det känns inte okej så nu måste jag krångla och skicka tillbax dem. Typiskt. Jag som blivit så kär i dem. Istället ska jag sticka in till stan och se om jag hittar några andra skor istället!

Igår blev det riktigt segt på mötet...

HSB-representant
: Jaha.. Då ska vi bara gå igenom brandskyddet också!! (hurtig som hon är)

Långa, tysta suckar hörs på spridda ställen i lokalen...

HSB-tanten: Ni måste bestämma om det ska stå bör ej eller ska ej förvara gasolflaskor på balkongen..

Sekreterarn: Men vem fan är så dum att den förvarar gasoltuber på balkongerna där det kan bli upp emot 40 grader på sommaren??!?!?!!

HSB-tanten: Säg inte det du, alla som bor i lägenheter är inte smarta!

Sen ängnas det ca 40 minuter till att diskutera huvuvida det ska stå bör ej eller ska ej i dokumentet. Viktiga grejer det där! Jag höll på att somna tre gånger. Vaknade till när de sa att INGA vätskor får förvaras i källaren. Vi har både bensin, båtmotorn, en motorsåg och lite annat i källarförrådet så jag hoppas inte att nån kollar in där! När jag blir ordförande så ska jag strukturera upp mötena så att vi kommer att vara grymt effektiva HELA tiden....

Nu ska jag snart in till stan och fika med CC och leta efter en present till Theo som fyller 1 år på söndag. Tomas och jag är bjudna på 1års-kalas då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0