"Glad Valborg"

Sitter och väntar på att sambo Tomas ska komma hem så att vi kan sticka iväg! Ska bli himla kul att fira valborg med sina vänner. Förra året blev det...sådär. Eftersom det var stor uppståndelse över att favvis-Theo hade kommit till världen glömdes liksom valborg bort. Annars brukar vi hålla hårt på traditionerna och inte dra fram grillen förrän idag!!

Är nu klar med alla mina grejer till buffén. Det blev en potatissallad med potatis, vinäger, vårlök, dijonsenap, gurka, vitlök och lite lite majonäs. Sen blev det en annan potatissallad med potatis, ruccola, körsbärstomater, rödlök, solrosfrön och fetaost. En tzatziki. En färskost med gräslök, vitlök, timjan och nymalen peppar. Ett bröd med olivolja och havssalt som är superlätt att göra och som man bara "häller" i en långpanna och gräddar. På plats där vi ska ha vår sammankomst kommer jag även att "bräsera" (eller vad fasen det heter, jag vet inte, är inte utbildad kock) charlottenlök i lite balsamvinäger = supergott. Hoppas att alla tycker att det blir bra. Jag har ju som tur är sluppit att göra sallad åxå. Och kött får alla ha med sig själva så att de får vad de vill ha!! 

Fick ett mess från "min lilla tjej" som jag är kontaktperson för: Glad valborg Åsa!! stod det. Supergulligt. Så varför inte?? Glad Valborg till er alla!


                                                    image60

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0