Kalas och potatissallader

Idag har Tomas och jag varit på 1-årskalas hos min lilla favvis. Det bjöds på buffé och en supercool racer-tårta! Mest glad blev Theo över alla papper som paketen var inslagna i. Hade räckt med att köpa en rulle papper och ge bort... Näe jag skojar bara. Men när han blir lite äldre kommer han att fatta det här med presenter och då är inte pappret så himla kul längre...

Har även hunnit med att göra en potatissallad och en färskost som ska serveras på Valborgsbuffén i morgon. På nått jättelustigt sätt blir det alltid så att jag åker på att göra (nästan) allt. Jag ska göra potatissalladerna, baka bröd, fixa färskosten och göra tzatziki. Medan nån "bara" ska göra sallad, en ska göra dessert, nån fixa grillbriketter och ett par ta med sig snacks. Hallå, hur svårt är det att ta med sig snacks egentligen? Varför åker aldrig jag på de lätta grejerna för???? Känner på mig att det kommer att bli en stressig dag i morgon. Vi ska inte ta ledigt från skrivandet, även om jag hemskt gärna hade velat det. Sen kommer (kanske) kompis Ida hit på en snabbvisit och såklart vill jag supergärna träffa henne och då blir det antagligen att vi kommer luncha. Jag tar ALLTID på mig för mycket......

Kommentarer
Postat av: jennie

Men vad mysigt med så smarrig mat!! Jag har varit sugen på riktig potatissallad jättelänge och nu när våren verkligen är här är det verkligen läge för det!! Hoppas du klarar av morrondagen utan att få stresseksem eller magsår och att valborgsbuffén blir lyckad!! Kramar

2007-04-29 @ 20:12:54
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Anna

Hej Åsa!

Jag måste instämmma, jag är också en sån människa som lyckas ta på sig allt för mycket grejer. Jämt! Jag funderar på om det finns någon kurs att gå i detta, typ "Lär mig att säga nej" eller "Kom ihåg att det finns andra som kan göra grejer om du inte tar på dig dem". Om jag tar på mig att kirra en sån kurs, är du beredd att vara med?

Trevlig valborg!

Kramkram!

2007-04-30 @ 11:20:20
URL: http://anna1983.blogspot.com
Postat av: Åsa

Vi får hoppas att maten blir god och går att äta..
Jag signar verkligen upp mig om det skulle vara så att det startas en kurs i hur man säger nej! Skulle VERKLIGEN behöva det. Kram till er två och hoppas att ni får en fin valborg!!

2007-04-30 @ 11:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0