Leggings VS Tights

Vad är leggings och vad är tights? Inte fan vet jag!!! Är det något som skiljer dessa två åt?? Själv använder jag båda orden till en och samma sak! Ibland leggings, ibland tights. Har funderat på om det kan ha med tjockleken på "byxorna" att göra. Om de är av strumpbyxmodell - heter de leggings då? Och om de är av bomullsmodell - heter det tights då? Fast denna teori spricker ganska fort eftersom det nu är inne med silvriga versioner, och de är definitivt inte tillverkade i bomull, utan mer nått material som man svettas kopiöst i...

I alla fall, idag har jag vart en supersnabb sväng på stan och inhandlat några nya grejer eftersom jag kände att jag var i starkt behov av dessa saker. Köpte ett par kortare tights/leggings, en svart klänning, en blå klänning, en mullvadsfärgad kofta (jag vet, det är skittrist nu när det snart är sommar och allt, men den kommer att bli skitsnygg på när jag fått lite bränna..) och en rosa topp. Ja! Jag behövde verkligen alla dessa saker och jag mår så mycket bättre nu när jag har fått köpa dem! Så det så! That´s it!

Om det är nån som har ett bra svar på min fråga angående leggings VS tights, skriv GÄRNA en kommentar så att jag slipper ligga sömnlös om nätterna och fundera på detta!

           

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej hopp Åsis!

Jag säger också leggings OCH tights. Man får det tycker jag. Jag vet inte alls vad det är för skillnad på dem.

Du som bor nedåt i landet, känner du till ordet kase? Det verkar bara vara folk från Gävle som vet vad det är. Om jag säger majeld så kanske du förstår lite vad det är iaf... Detta är en mycket intressant fråga tycker jag!

Ha en toppenkväll!

Puss å kram, skumbanan!

2007-04-25 @ 19:41:34
URL: http://anna1983.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej hopp Åsis!

Jag säger också leggings OCH tights. Man får det tycker jag. Jag vet inte alls vad det är för skillnad på dem.

Du som bor nedåt i landet, känner du till ordet kase? Det verkar bara vara folk från Gävle som vet vad det är. Om jag säger majeld så kanske du förstår lite vad det är iaf... Detta är en mycket intressant fråga tycker jag!

Ha en toppenkväll!

Puss å kram, skumbanan!

2007-04-25 @ 19:41:42
URL: http://anna1983.blogspot.com
Postat av: Åsa

Åh vad bra! Fler än jag som säger båda!
Anna - är rädd för att göra dig besviken, har aldrig hört ordet kase innan du bloggade om det.. Härneråt säger vi valborgsmässoeld / majbrasa. Försökte skriva en kommentar till dig igår ang detta, men det gick inte att kommentera din blogg just då.. Vet inte varför, men ibland tycks ju dessa bloggar leva ett eget liv! Stor kram!

2007-04-25 @ 19:56:31
Postat av: jennie

Jag vet inte heller vad jag ska använda för ord, jag känner mig lika schizofren som du vad gäller tights- eller leggingsanvändandet. Men jag håller med Anna, man FÅR säga vad man vill!!

Kul med en massa inköp idag, man får passa på när pengarna kommer!! Själv införskaffade jag en somrig strandklänning som jag tänkte strutta omkring i när jag blir brun och läcker!!
Ha en fin afton, kramar!!

2007-04-25 @ 20:05:28
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Delicious B

asså hallå, tights är långa å går ner till typ foten och leggings e kortare å slutar på typ halva smalisen. Thats your answer! d e inte klokt va ja e bra... ja kan ju precis allting!!! ;P
angånde nåt helt annat, helgen. anländer imånkväll å stannar till söndag. ska fira bror på lördag tror ja, men när har ja inte en clue om. ska luska reda på detta and let u know sattsejja!
Kramar!

2007-04-26 @ 11:33:51
Postat av: Åsa

Tack för alla smarta svar om leggings och tights. Nu slipper jag ligga vaken om nätterna!

Ang helgen: Det är bara att höra av sig. Jag är öppen för förslag.

Kram till er alla!

2007-04-26 @ 13:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0