Maratonbarnpassning

Hrm... Imorgon är det fredag. Långfredag. Det betyder åxå att det är imorgon som jag ska börja min maratonbarnpassning som sedan kommer att sträcka sig ända fram till och med söndag. Shit. Vad har jag gett mig in på? Det finns säkert dem som tycker att jag har sålt min själ....vara barnvakt HELA påsken. Vad gör man inte för sina vänner? Det är bara det att det finns några nackdelar med att vara barnvakt hela helgen...

*mina kläder kommer inte att vara sig lika mer, nerkletade, nerkräkta och allmänt skrynkliga. Ska leta i garderoben ikväll efter kläder som är mest lämpade att ha när man umgås med barn..

*jag måste barnsäkra mitt hem. Inga farliga saker som diskmaskinstabletter och vassa knivar inom räckhåll. Bäst åxå att flytta undan mitt älskade fat från Royal Copenhagen, annars har jag en känsla av att det inte kommer att vara helt mer...(det är ganska skört..)

*jag får inte sova hela natten..

*jag kan inte gå ut på påskafton (alltså festa på kvällen) eller hålla min traditionella påskmiddag för mina vänner som ALLTID brukar ske på påskafton..

Fördelar:

*jag får leka en hel helg

*jag kommer att få mycket motion då jag kommer att vara ute med barnvagnen ungefär...hela tiden.

*jag får prova på hur det känns att bo i lägenhet, två trappor upp (utan hiss) OCH ha ett litet barn

*jag ställer upp för en vän i nöd (och bara att se hennes tacksamhet som hon visade när jag sa ja, är värd det hela!!!!)

Näe, men det ska nog gå bra det här.. (pepptalk, pepptalk till mig själv...) Jag är inte orolig. Men bli inte konfundrade över fall jag inte bloggar på hela helgen, antar att jag kommer att ha fullt upp anyway!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0