Mannen passar också vid spisen!!

På mitt jobb arbetar en hel hög med gamla gubbar som tycker att "det var fan bättre förr!!!!!". Idag vi lunchen hade vi en "intressant" diskussion om hemmafruar och dagis vs inte dagis. Herre. Undar vilket århundrade de lever i?? Tror faktiskt att de hade passat bättre in under industrialiseringen på 1800-talet då männen var på industrin hela dagen och kvinnan var hemma i (den trånga lilla) lägenheten och skötte all marksevice som kunde tänkas åt mannen och de tio ungarna. Ja visst, jag fick bita mig i tungan ungefär 100 gånger för att inte ge mig in i diskussionen som jag kände verkade väldigt förlegad. Har de verkligen inte sett hur samhället ser ut idag. Många familjer klarar sig inte längre på en lön utan båda föräldrarna måste jobba. I vissa fall kan det även vara så att det är kvinnan i hushållet som tjänar mest. Inte fan passar det att hon är hemma då. Då är det ju hon som ska arbeta och mannen som ska stå med förkläde vid spisen i så fall. Dumma gubbar. Ska bli intressant att se hur diskussionen kommer att fortlöpa vid fikarasten......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0