Bergman - en av de större

                                                image275


Ja jag håller med alltså!! Ibland går det till överdrift. Vi kommer få leva med detta att Ingemar Bergman har gått bort. Men Herre, det kom väl knappast som en överraskning att han skulle gå bort förr eller senare. Gubben var ju ändå 89 år, och så vitt jag vet lever ingen i en evighet. Visst han var en av de största någonsin inom sitt yrke och visst han var vida känd, men varför måste vi bomaderas med nyheten om hans bortgång överrallt??? Igår slog jag på TVn en kort sekund och det var inslag på varenda kanal. En gråtandes Peter Stormare som tröstas av Jan Malmsjö. Ja så fint. Men var detta en total överraskning för folket eller? Hade ingen en aning om att han skulle dö??

Men visst, R.I.P i himlen Ingemar. Jag kanske ska kolla på nån av dina filmer nu, så att jag kommer att förstå din storhet lite mer. Annars har jag ganska svårt för gamla filmer som är svåra att förstå.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0