Cykelnycklar är bra att ha.....

Det var en supermysig kväll igår. God mat och trevligt sällskap (min sambo). Ända tills....

Tomas: Har du dina cykelnycklar??

Jag: Nej dom tog ju du eftersom du låste ihop våra två cyklar med mitt "slanglås".. (detta gjordes tidigare på kvällen när vi parkerade cyklarna och Tomas tog nycklarna för att han ville hålla koll på dem sa han......)

Tomas: Är du säker??

Jag: Ja du tog dom...

Tomas: Då har jag tappat dem..

Jag: Vaa?? Hur kunde du vara så klantig. Fatta, jag har aldrig tappat en nyckel i hela mitt liv. Tur för dig att jag gjorde mig en extranyckel till cykeln för inte så länge sen!! (jag fick bara en nyckel när jag köpte cykeln och har klarat mig på den bra hittills men tyckte ändå att jag kunde göra en til lför ett tag sen...) Men jag har bara en nyckel till slanglåset för det är egentligen pappas, men jag har lånat det på obestämd tid....(typ fem år hittills...) Hur ska vi lösa detta????

Tomas: Ja jag får väl gå hem och hämta nycklar...

Och då... som i ett trollslag kör min lillebror förbi där vi står. Fatta vilken tur vi har!!! Macce är så snäll så han kör hem Tomas för att hämta min extranyckel och sen kör de till Tomas jobb för att hämta en bultsax och en bågfil att få av slanglåset med.... Jag känner mig som en cykeltjuv när vi ska klippa sönder låset och alla bara glor. Men skitsamma. Det löste sig. Sen cyklade vi hem....


Idag kommer Tomas syster hit med sina tvillingar. Tomas hade lovat dem att få åka en sväng i hans båt. Det är bara det att han sålde ju båten igår, så han har fått låna en kompis båt så att killarna ska få kunna komma ut en sväng på sjön!!!!!

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Hej
Tack för idag. God mat o trevligt!!
Och killarna var SÅ nöjda.
Kram H

2007-07-29 @ 21:55:10
Postat av: Åsa

Hej!! Tack! Jag det var verkligen trevligt! Måste vi göra om snarast, så det inte dröjer så länge tills vi ses igen!! Kram kram

2007-07-30 @ 11:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0