Ekologiskt?

                                      image274



Att handla ekologisk mat känns som att det är väldigt hypat just nu. Till exempel var det en artikel i vår lokaltidning idag som handlade om att ska man börja shoppa ekologiskt så ska man börja med att köpa kaffe och bananer ekologiskt. Hrm... jag är lite tveksam till det här med ekologiskt. I och med att jag jobbar på Granngården som ligger nära tillhands till Lantmännen, så "vet" jag hur det kan gå till. Till exempel kan det vara så att om en bonde som "gör ekologisk mjölk" inte får tag på ekologiskt foder får han/hon ge "vanligt foder" till sina kossor under tiden. Alltså kan man aldrig vara riktigt säker på att det är ekologisk mjölk man får i sitt paket... Därför kan man lika bra köpa "vanlig mjölk". Likadant är det med grönsaker och sånt. Om bönderna inte får tag på ekologiskt gödsel nån enstaka gång får de sprida vanligt gödsel. Alltså kommer man ju inte då att veta om just de grönsaker jag köper är garanterat ekologiskt. Det kan man aldrig veta......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0