Gamla minnen

Typ nu när man träffar sina vänner (gamla sådana, alltså sånna man hängt med läääääääänge) är det skitlätt att man börjar prata "gamla minnen". Det hände mig och kompis Jenny igår! Jenny kom förbi med lite tidningar till mig (tack!), vi brukar nämligen alltid byta när vi läst dem ,hon prenumererar på några och jag på några och sen byter vi!! Skitbra tips till alla att göra så, då blir det inte så dyrt om man ska köpa alla själv!! I alla fall, gamla minnen var det. Igår mindes vi när Jenny bjöd hem en kvinna från sminkmärket Mary Kay som skulle sminka oss och visa lite. Jag tror det var när vi gick på gymnasiet.. Den här kvinnan hade noll färgsinne, och hade tydligen inte lärt sig nånting alls om produkterna utan där satt vi, vita som spöken av en foundation som var så ljus att en albino skulle ha varit brunare. Till denna vita hy fick vi illrött läppstift. Guuuuud, vi såg verkligen inte kloka ut då. Synd att detta var innan digitalkamerans tid, annars skulle jag lagt ut ett foto så att alla kunde få se hur idiotiska vi såg ut. Behöver jag tillägga att ingen av oss köpte en endaste produkt?

Eller ett annat minne, åxå från gymnasietiden. Jag var inne i min "stora" matchningsperiod" som vi kallar den. Jag skulle verkligen matcha ALLT! Till och med pennan jag använde matchade resten av min outfit. Det var ganska övertdrivet men ändå... (jag har alltid varit mycket för att matcha grejerna jag har på mig, det fulaste jag vet är när man blandar saker hej vilt och inte tänker alls på att det ska passa ihop. Som en tjej som var på samma fest som mig för ett tag sen, svarta stuprör, grön tunika, vita (!) pumps och brun väska, alltså jag är ledsen bruden, men det var inte särskilt fint!! Typ sånt är jag skitnoga med fortfarande, även om det inte går till överdrift längre....)

Mindes åxå Jennypennys skitheta silverbrallor i äkta ravestuk. Minns att jag åxå hade några liknande fast de var inte lika silvriga... Herre vad mycket konstiga grejer man har haft på sig alltså....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0