Idioter

Idiotkunder.

Kund: Min fru har klubbkortet i sin plånbok, finns det möjlighet att efterregistrera kortet någon annan dag??

Jag: Nej, tyvärr det går inte, men vad du kan göra är att ringa det här numret XX-XXXXXXXX och beställa ett extrakort, som är kopplat till det andra, alternativt gå in på internet och göra det...

Kund: Ja men jag vill ha mina poäng nu!!

Jag: Tyvärr (medlidsamt litet leende) det går inte, (försöker att förklara så pedagogiskt som möjligt), jag är hemskt ledsen.

Kund: Men ni måste ju ha ett datasystem där alla klubbkort finns registrerade i er dator, då kan du ju plocka upp mitt nummer där!!!

Jag: Nej tyvärr, något sådant finns inte tillgängligt. Vi har över 2.000000 klubbkort runt om i Sverige, så det skulle vara en omöjlighet för oss att ha detta registret i vårt datasystem, men som sagt, om du ringer numret jag gav dig så.....

Kund: Jaha men då skiter vi i det då...

Jag: Jaha...

Kund: Det var det sämsta jag har varit med om. Inget register.

Jamen gå in i en annan affär och försök med det då. Ta ICA till exempel, tror du att de har koll på allas jävla kortnummer?? Jag kan väl inte rå för att du och din fru inte kan kommunicera eller skaffa ett till kort. DET ÄR KNAPPAST MITT PROBLEM!!!......sa jag INTE, men jag skulle så gärna velat förklara ett och annat för den här tjurskallige gubbfan.

Kommentarer
Postat av: Björn

Eeehhh... det är klart ni har korten reggade i en databas. Var skulle ni annars ha dom? I en pärm? Om ni sedan inte har varit smarta nog att skapa ett gränssnitt där personalen kan hitta individuella kunders kortnummer så är det faktiskt ni som inte tänkt tillräckligt långt.

2008-07-19 @ 19:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0