Idiotkunder del 2

Jag funderar på att skriva en bok. En bok som ska handla om hur sjukt mycket taskigheter och tjurigheter som jag får utstå som affärsbiträde. Herre, alltså, om folk var hälften så otrevliga så skulle världen vara mycket bättre att leva i. En del går till och med in i en diskussion med att vara skitsura redan från början... Tidigare idag:

Kund: Ja jag skulle vilja klaga på en sak.....

Jag: Jaha...

Kund: Jo jag köpte en klippare (gräsklippare bloggägares amn) här för nått år sen och den skjuter stenar hur som helst...

Jag: Okej, hur menar du då?

Kund: Jo den sköt en sten rakt på min fasad och slog bort en flisa, sen nästa gång sköt den en sten rakt i rutan...

Jag: Ja det var ju inte bra, tyvärr tror jag inte att det beror på klipparen...

Kund: Jo det är klipparens fel....

Jamen för fasen, har du sten i gräsmattan får du fan skylla dig själv!! Det är väl inte vårat fel att du inte kan sköta din jäkla gräsmatta och att klippa en grusgång är inte det bästa man kan göra.....sa jag inte, men det skulle jag vilja sagt...

Kund fortsätter: Min fru har förbjudit mig att klippa gräset när barnbarnen är hemma det kan ju skjutas en sten på dem och du vet, den skulle gå rakt genom huvudet på ungarna!!!!!

Jag: !!??

Sen gick kunden och tjurade en stund för jag hävdade att detta problemet inte skulle gå på garantin... En del alltså.... Känner på mig att det kommer att bli många kundberättelser här i bloggen den här sommaren så tjuriga som alla människor är nu för tiden......

Kommentarer
Postat av: Linda

sjuk människa...ska skulle få panik!!

2007-07-10 @ 16:39:23
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se
Postat av: jennie

What the f**k är det för fel på folk alltså?? Ring en präst eller psykolog om ni vill prata.

2007-07-10 @ 16:41:07
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Ja ibland blir man typ helt galen och vill be människan att dra åt helvete, men det är bara att iklä sig ett leende och se glad ut, fastän man helst vill strypa kundjävlen....

2007-07-10 @ 17:33:02
Postat av: Jenny

Det finns ju en blogg...om den heter Konsumbloggen som tar upp konstiga kunder som kommer till olika affärer...där kan du ju publicera det också om du vill?

2007-07-10 @ 20:56:20
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja det skulle ju kunna vara en idé. Fast jag jobbar ju inte på Konsum, men det gör kanske inget...?

2007-07-11 @ 08:08:57
Postat av: Jenny

Jag tror inte att det spelar nån roll faktiskt...där står det massor skrivet från olika affärer...http://konsumbloggen.com/ kolla där får du dig ett gott skratt kan jag lova! =)

2007-07-11 @ 12:46:32
URL: http://blushie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0