Idiotkunder del 3

Om det ska fortsätta så här känner jag att jag kan ge ut en bok i stil med Konsumbloggen (som jag fick tips om av Jenny, har läst och förundrats över hur idiotiska en del människor kan vara.....) Tidigare idag på förmiddagen:

Kund kommer in och går runt och kollar i butiken med tjurig uppsyn, sen kommer han fram till mig i kassan:

Kunden: Haur X slutat på det här fouretaget elle? (kunden pratat med XTREM kalmarritiska, och det låter inte kul, vill jag lova!!!!!)

Jag: Nej han har inte slutat men han har haft semester i tre veckor och är tillbaka här på måndag i nästa vecka!!

Kunden: Jauha, det vaur skönt å höra, då vet man att det komme bli nån åning på det haur fouretaget dau, nä han e tillbax.

Jag: !!

Till saken hör den att personen som just nu har semester är den som är mest stökig, latast, inte lyfter ett finger för att hjälpa andra. Är allmänt sur och tjurig mest hela tiden..... Så ja, jag kunde inte annat än att  "hånle och himla diskret med ögonen" när kunden hävde ur sig detta. Han skulle bara veta.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0