Ingen sommar utan jobba

Alltså. Vad jag har förstått så är det skitmånga som pluggar som inte sommarjobbar. Både genom att ha läst en del bloggar, men åxå gamla klasskompisar som inte jobbat en dag under hela sommaren.... Hur går det ihop sig? Jag fattar det inte. Dessa människor måste ju antingen

a)
leva på sina föräldrar/alt en väldigt snäll sambo
b) spara som galningar resten av året och sen ha dessa pengar under sommaren
c) leva på staten (typ stämpla)
d) vara allm änt rika och slippa knega som oss vanliga dödliga eller
e) leva extremt fattigt och typ gå på gatan för att få det att gå ihop...

Ja hur som helst. Själv har jag jobbat varenda jäkla sommar sen jag var 16 år. Jag menar inte att det är fel att inte sommarjobba, jag bara undrar hur man får det att gå ihop. Personligen så skulle jag aldrig klara mig utan att jobba på sommaren nu när jag har pluggat. Jag måste ju kunna unna mig ett och annat, och inte bara sitta hemma och glo in i väggen....

Kommentarer
Postat av: jennie

Hej, jag heter Jennie och jag är ingen sommarjobbare. Occasionally, visst, men regelbundet, nej. I tidigare åldrar levde jag på mina föräldrar. Nu är jag mera oförmögen att få ett av de hundratals jobb jag sökt. Mitt sparkonto innehåller 570 kronor, så jag klassas knappast som rik... Jag horar på så gott det går och jag snor ostar och såna dyra grejer hos mamma och pappa... Och lånar pengar av föräldrarna också!

2007-07-23 @ 14:46:42
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Ja visst fasen är det surt när man har sökt hur många jobb som helst men inte får nått... Känner på mig att jag kommer att bli en lånerska om jag inte får nått jobb till hösten. Men fasen vad skönt det hade varit att vara ledig i sommar....

2007-07-23 @ 14:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0