Konstiga kunder...

Idag är jag supertrött. Jag fattar inte varför. Men jag är helt slut. Står typ och sover i kassan.... Har en rolig kundhistoria idag... (Bakgrund: Igår ringde en kund till mig och ville lämna tillbaka en vara som var köpt på öppet köp på grund av att det blivit ett dubbelköp, hans fru hade åxå köpt en likadan. Jag sa att det var inga problem om kvittot fanns kvar, då är det bara att komma in så ordnar vi det....) Idag ringer kunden igen:

Kunden: Jo jag ringde igår och undrade om jag kunde få lämna tillbaka en vara som jag köpt hos er i förra veckan, det var nog dig jag pratade med.....

Jag: Okej, ja det är inga problem!! Det är bara att komma in med varan...

Kunden: Jo men jag undrar nu, tar ni nån procent när man ska lämna tillbaka så här??

Jag: Nej det behöver du inte vara orolig för du kommer att få tillbaks ALLA dina pengar du lagt ut. Som sagt det är bara att komma in så löser vi det hela...

Kunden: Det var skönt och höra!! Jamen då kommer jag in i veckan då!! Och det var säkert nu att jag får tillbaka alla mina pengar!!

Jag: JA!! Det får du. Tack så mycket!!

Kunden: Tack tack! Och hejdå!

Jag: Hej hej.....

Men Gud, vilket århundrade lever han i?? Har människan aldrig lämnat tillbaka nånting han har köpt innan. Verkligen en superjobbig typ... När han kommer in nu i veckan så lovar jag att det är en sånn där jobbig människa som ska berätta HELA historien bakom köpet och tillbakalämnandet och allt. Hey, jag skiter i det!! Jag orkar inte lyssna på alla jäkla livsöden och små historier hela tiden. Jag går inte in till kassörskan på Maxi och talar ut om mina menssmärtor eller min onda höft. Känns som att de inte behöver veta nått om det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0