Min dag i siffror

Under en hel dag i kassan här i butiken så stöter jag på en hel del lustiga människor. Både till utseendet och till sättet.. Här är min dag i siffror....

6 är antalet på kvinnor utan behå och med stora hängande bröst under en stor T-shirt som har varit och handlat idag. What´s up med kvinnor som inte har behå på sig när de har stora bröst. Det ser ju fan inte klokt ut. Ta på er en behå för fan och släpp det där jäkla feministiska dravlet om att kvinnor inte ska behöva gå instängda i behå. Själv skulle jag aldrig drömma om att gå utan. Inte ens om jag blev hotad till livet eller skulle få en miljon. Jag tycker helt enkelt att det ser förjävligt ut. Basta.

7 är siffran på antal "roliga kunder" jag har stött på idag. Kunder som drar ett skämt och tror att de är så himlans roliga att jag ska skratta ihjäl mig och de ska slippa betala sina varor. Hey, så jäkla roliga är ni faktiskt inte. Ni kan sluta skämta nu...

252 gånger är så många gånger som jag har fått höra "oj vilken slö kortmaskin, ja det är nog kö till banken idag!!" Nej det är det inte. Det är maskinen det är fel på. En ny kommer att installeras efter sommaren!!!!!

1 good looking guy har passerat min kassa idag. En!! Fatta. Det är inte särskilt många snygga killar på en hel dag!!

4 är så många gånger som jag har känt för att gå hem och göra nått annat idag. Typ krypa ner i soffan och fortsätta läsa på min bok, den döende dandyn av Mari Jungstedt.

8 är antalet kunder som har luktat så illa att jag har velat kräkas på deras fula,smutsiga skor och bett dem gå hem och tvätta av sig. En del luktar verkligen så illa att man kan undra om de inte duschat sen 1977...

3 är antalet på de kunder som inte har haft pengar på sina kort. Det är alltid lika pinsamt för kunden varje gång. Det märks att det är dagen innan löning säger jag bara. Dessa kunder kanske verkligen behöver skaffa sig det där vuxenhäftet så att de håller koll på sina utgifter. Det värsta som finns är sen när de ska förnedra sig själva och förklara vart alla deras pengar har gått till. Okej, fine. Jag fattar du har handlat jävligt mycket idag, men du kanske skulle haft lite koll på dina utgifter!!!

2 barn har suttit och "lekt" på åkgräsklipparen för 35000 pix idag. Föräldrar: Fatta att gräsklipparen inte är nån jävla åkattraktion som det är okej att dumpa sina barn på när man är inne och handlar. Det är inte okej att ungarna sitter och hoppar och sliter i ratten och håller på. Då brukar jag säga till och då brukar ungarna titta konstigt och sen brukar de rusa till sina föräldrar. Ha! Vem vann??

Okej, det var nog allers. Men dagen är inte slut än. Vem vet vad som kan hända på de 46 minuter som vi har öppet till. Bergis kommer det komma en sån där "en minut i-kund" som sen ska gå här till halvsju och inte handla ett dugg. Allt för att reta upp den lilla kassörskan. I detta fallet moi!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0