Någon har haft det trivsamt i helgen...

Någon har haft "roligt" i helgen!! Fick följande SMS på morgonen innan jag skulle sticka till jobbet:

                       Tag med dig puder!! Jag måste ha. Det är kris. Kram

Det visade sig att en av mina kära arbetskamrater varit ute på dåligheter i helgen och träffat värsta igeln som typ sugit sig fast på hennes hals. Och i onyktert tillstånd hade hon inte tyckt att det var så farligt, men när hon kom till jobbet idag fick hon utstå många tråkigheter från övriga "arbetskamrater". Killen var i övrigt mycket trevlig och jag är mycket glad för hennes skull, men herre i våran ålder är det inte så kul att komma till jobbet och se ut som en fjortis på halsen....

Så jag fick agera sminkös direkt när jag dök upp och sminka över så gott det gick. Hon hade gjort ett tappert försök på morgonen hemma och sen glömt pudret med till jobbet. Som tur är har jag ALLTID ett puder i väskan, plus lite täckstift och grejer i min lilla "väskneccessär". (som förövrigt innehåller allergitabletter, plåster, panodil, spegel, skoskavsplåster, läppglans och tuggummi. Skratta inte, det är skitbra att ha en sån neccessär, för när man byter väska är det bara att flytta över neccessären och slipper hålla på och leta efter alla grejer hela tiden.... = mycket vuxet!!!)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men hallå där, vem tror du också har en extra väsknecessär? Min innehåller skavsårsplåster, får ALLTID skavsår, vanliga plåster, Ibumetin, Alvedon, hårspännen/snoddar, tamponger...ja, sånt som är livsnödvändigt! =)

2007-07-09 @ 13:01:35
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Åsa

Visst ja, jag glömde, självklart har jag tamponger i min neccessär åxå... Visst är det skitbra att ha!!!

2007-07-09 @ 14:07:59
Postat av: Jenny

Jag älskar min väldigt vuxna necessär! =)

2007-07-09 @ 15:21:50
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja jag med!! Den är skitbra att ha!! Värsta vuxenprylen men skitbra att ha!!!

2007-07-09 @ 15:58:32
Postat av: Anna

Jag har också en sån necessär! Det är grymt! Mina kompisar brukar alltid säga: Men ANNA!! Vad har du i din väska? Den väger ju flera ton! Jag skrattar lite bara och säger att de inte ska klaga eftersom jag har allt som de saknar när de frågar om det!
KRAAAAAAM till dig!

2007-07-10 @ 10:35:26
URL: http://anna1983.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0