"Sluta svära så jävla mycket"

Tomas tycker att jag svär alldeles för mycket. Han tycker att jag som nu är lärare (fast utan jobb) måste ha en vårdat och städat språk. Såhär låter det ofta hemma hos oss.....

Tomas: Du svär alldeles för mycket!!!!

Jag: Det gör jag fan inte alls det!!!!

Tomas: Nu gjorde du det igen!!!

Jag: Men vad fan sluta klaga hela tiden, du svär åxå!!

Tomas: Ja men det är skillnad jag är kille!!!!

Jag: Typiskt!! Fy så typiskt, alltid ska det vara kille - tjej, kille - tjej, så jävla uppdelat!! Vi lever i Sverige, det är ett jämställt samhälle, alltså får jag svära hur mycket jag vill!!

Tomas: Men det låter inte fint!!

Jag: Skit i och lyssna då!!

Och sen tjurar jag ett bra tag och svär lite extra mycket bara för att retas liksom. Men jag tror jag har det efter min far. Han kan svära när han blir förbannad eller när han pratar i telefon, så jag hävdar att det är en skada från hemma, det är därför som jag svär så mycket nu, jag vet liksom inte bättre....

Kommentarer
Postat av: Tjoddan

Ha ha ha - värsta sköna inlägget! Periodvis svär jag också otroligt mycket. Mellan dessa svärperioder kommer andra "farligheter" ut ur min mun. Så som: Katten. Tusan. Rackarns. Satan.
I valet mellan dessa farmorsvordomar och "riktiga" så känns fan, jävlar, skit och helvete nästan strået vassare. :-)

2007-07-07 @ 11:18:48
URL: http://ventileramera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0