Snigelinvation

                                                   image235


Alltså, jag har ingen trädgård eller så, men jag jobbar ju på ett ställe där folk med trädgårdar kommer in för att handla. Och jag har förstått att det är GRYMT MYCKET sniglar i år. Det är typ skitmycket sniglar på vägen när jag cyklar till jobbet, och det är ganska läskigt att köra över dem tycker jag! Sånna här äckliga mördarsniglar. De är typ hur läskiga som helst. I år har det kommit lite nya grejer som man kan använda sig av för att ta död på dem, annars har jag ett par knep för att bli av med de äckliga djuren (hoppas bara att jag inte får nån jäkla djurskyddsförening efter mig nu....)

ο Klipp dem mitt itu så käkas den döda snigeln upp av sina kompisar eftersom de äter av varandra...

ο Strö salt på dem så att de "exploderar". Kanske inte det mest humana sättet att dö på, ungefär som att vi skulle få syra hällt på oss, men vad gör man inte för att bli av med dem???

ο Barrikadera din trädgård genom att sätta upp ett superlågt elstängsel som får sniglarna att brinna upp när de nuddar stängslet..

ο Lägg ut snigeleffekt. Ett medel som sniglarna äter och tycker är jättegott. Det är bara det att de inte känner nån hunger sen och så svälter de...

ο Testa järnsulfat. Åxå ett medel som sniglarna skyr..

ο Gå ihop med grannarna och gör en gemensam insats för att bli av me de små äckliga djuren!!!

ο Köp en snigelkäpp. Även kallad för gilijotinen. Funkar så att den halshugger snigeln och sen skjuter ner den i marken så att man slipper att se den mer!!

Okej, det var några tips som jag brukar ge kunderna på jobbet. Hoppas att jag slipper dem på min balkong och i  mina krukor där!!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Min mamma går "snigelrunda" i sin trädgård varje kväll och samlar in typ minst 60 sniglar som hon lägger i en burk. Sen kokar hon upp vatten och häller på dem. Dom dör direkt, dvs detta är ett ganska "skonsamt" sätt att ta död på dem. Lite meckigt att behöva samla in dem för hand såklart, men någon nytta gör det väl.

2007-07-02 @ 23:29:41
Postat av: Åsa

Det var ett smart sätt av din mamma att bli av med dem. Låter ju även som att det är relativit humant sätt att dö på..

2007-07-03 @ 09:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0