Min helg

Jag spådde inte rätt! Det har varit skitväder HELA helgen!

Lördag
Lördagen startade med att jag blev upplockad av Annelie (världens bästa arbetskompis). När vi kom fram till slottet och fått med oss lite grejer från Annelies bli (det var skittungt och jag har SÅ ont i armarna efter helgens bärande) så ser vi att de som vart ute och "riggat" dagen innan, endast rest tältet men inte plockat av alla grejer från släpet. Vi blev skitsura och svor över chefen en jättelång stund sen var det bara att sätta igång och plocka av. Vi slet som idioter med att försöka få av värsta stora gasolgrillen (tänk american style så fattar ni...). I alla fall, det var skitfint väder medans vi packade upp allt.. SEN... började det blåsa. The wind from hell typ, det blåste galet mycket. Flera tält blåste omkull, men vårt stod dom tur var kvar.. Jag var helt slut när jag kom hem. Det är så jobbigt att stå ute i blåsten en hel dag!!

Lördag kväll
Tomas och jag var bjudna till en kompis till mig och hennes sambo på lite eurovisionkväll. Det var vi och några till. Supertrevligt var det. Köpte pizza och sen hade Natalie gjort vaniljpanacotta till efterrätt. (på lightgrädde, men hey, det var ju ändå lördag...) Jättegott var det. Alla var glada och positiva och vi bettade till och med om hur BRA det skulle gå för Sverige och Arken. Japp. Så bra gick det för dem. En av oss tippade faktiskt rätt på vilket land som skulle vinna (Serbien). Jag tippade rätt på vilka som skulle komma två... Det kunde man ju ana att Dame Edna 2 skulle komma högt upp på listan. När det var slut var alla jättedeppiga. Om någon skulle be mig att nynna/sjunga på låten idag så...förlåt, men jag kommer faktiskt inte ihåg nånting om hur den går. Den har inte satt sig på min hjärna i alla fall. Till skillnad mot Vitrysslands låt. Den tror jag kommer att spelas flitigt på radion..

Söndag
En till dag i värsta blåsten. I och med att det har blåst så himla mycket så har det inte varit så mycket folk. Men det har i alla fall vart kul att ha varit ute och fått prata sig varm för jobbet!! Ikväll ska jag bara slappa och tina upp i soffan. Tomas och jag har hyrt en film som vi ska se. Ska bli mysigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0