Pastasallad i solen

Idag, mina vänner, är det grymt fint väder här! Solen skiner och ute är det typ 25 grader = helt underbart. Tyvärr har jag suttit inne nästan hela dagen. Utom när jag var med Tomas ner till båten för att hjälpa honom att vika ihop presenningen som har legat över. Det börjar bli hög tid att slänga i plastekan så att vi kan fara ut till havs!!

Har även hunnit med att fixa käk och idag åt vi på balkongen för första gången det här året. Vår balkong är skitliten men det går i alla fall att sitta två på den.. Kom på att det var ett tag sen jag berättade om dagens meny, så nu tänker jag göra det. Idag har vi ätit Linas pastasallad. (jag kallar den så eftersom kompis Lina brukar göra den, men annars kommer den från viktväktarna) Den är skitgod och består av kyckling (grillad eller stekta kycklingfiléer), fullkornspasta, körsbärstomater, gurka (utan det där blöta kärngrejset), paprika (av valfri färg ), rödlök och turkisk youhurt (3 %). (salt och peppar med såklart.) Superenkelt och supergott. För lite inspiration fotade jag salladen.

                                 

Kommentarer
Postat av: jennie

Yummie!! Min kompis brukar göra en liknande och den är jättegod!!
Här regnar det och är supertråkigt, så ta vara på solen!! Kram!

2007-05-22 @ 19:12:56
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Ja visst är den god?? Lovar att ta vara på solen. Den skiner idag med. Ska försöka att komma ut en sväng och få njuta lite.. Kram

2007-05-23 @ 07:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0