Ni kan kalla mig teknikprinsessan

I dag fick jag en spännande överraskning på jobbet; jag ska gå en ny teknikutbildning som började idag. Kul.. Nu kommer jag bli en värsting på tekniska grejer så om det är någon som någonsin har ett tekniskt problem, ring mig så kommer jag att lösa det. Ska bli grymt kul. Det är så roligt att få imponera på det manliga könet sedan, med mina grymma tekniksaker som jag kan. En vanlig dag på jobbet..

Jag: Välkommen till --------------------- ni pratar med Åsa!!!!

Kund (vanligen man 50+ som vägrar erkänna för en brud att han inte vet hur man gör en kanalsökning på sin box): Ja, ehhh... alltså...ehh....Jag skulle till teknisk support.. Har jag verkligen kommit dig nu??

Jag: Ja det stämmer!!!

Eller den här:

Jag: Välkommen till -------------------- ni pratar med Åsa!!!!

Kund: Alltså, då har jag nog kommit fel, jag skulle till teknisk support, kan du koppla mig dit???

Fy fan, jag är så trött på det. Inte för att jag inte kunnat tekniken innan, jag har ju gått utbildning en gång, men det ska bli skönt att bli lite mer säker och få reda på ännu mer, man måste ju ständigt uppdatera sig för att hänga med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0