Nu är jag hemma igen

Nu är vi hemma igen efter vår Göteborghelg.. Eller ja, vi kom ju hem igår, även om det var mycket senare än planerat!!! Jag fattar inte vad det är för fel på mig + tåg, det kommer liksom aldrig i tid.

I fredags när vi kom fram bjöds vi på middag. Mysigt. Blev lite teckningsritande med. Alla var ganska trötta i fredags så det blev sängen ganska tidigt. Som vanligt på fredagkvällar. Vi började titta på en film, men det var ingen som orkade se klart...

I lördags var vi uppe och påväg in till stan redan halvtio, jag och Helena. Killarna fick hitta på vad de ville och det blev Biltema. Såklart!! Men vi stack in till stan och gick runt i affärer. Mest inredningsbutiker. Åhhhh vad mycket fint det finns!! Köpte en ny adventsljusstake att ha på bordet (en sånn med fyra ljus ni vet, som man tänder varje söndag...), köpte en lite större tomte, ett fat som jag tänkte göra ett litet arrangemang på och ställa på nya bordet + lite annat smått och gott. Och vet ni vad?? Jag köpte inte ett enda klädesplagg. Det är helt otroligt!! Inte ett enda. Jag är mycket imponerad!!!!! Efter att vi shoppat en stund gick vi på ett mysigt kafé, jag tror det hette Steinberger och Nyberg. De hade världens dessertbuffé som man fick välja och vraka ifrån efter att ha ätit upp sin sallad. Det var ju ändå lördag, så jag smakade....och de var hur goda som helst!!!!

Vid halvtre mötte vi upp killarna utanför Liseberg för att gå på Lisebergs julmarknad. Jag fick min beskärda del av karusellåkande då jag åkte både farfars bilar, ponnykarusellen och Lilla lots-karusellen med tvillingarna. De verkar gilla karuseller lika mycket som jag. Tomas var lite mer reserverad. Han gillar inte sånt som snurrar, och det gör ju de flesta karuseller... Eller så kan det ha varit för att Tomas frös jättemycket om händerna. Han hade inte tagit med några vantar till Liseberg. Jag fick tvinga honom att köpa ett par nya inne på området. Annars hade hela kvällen blivit trist, det värsta som finns är ju att frysa!!

När vi kom hem från Liseberg var vi alla supertrötta. Helena och jag som vandrat runt en hel dag på stan. Jag hade väl kanske inte de mest lämpliga skorna, och det straffar sig än kan jag tala om....

I går var vi på en lekplats och lekte med tvillingarna. Blev bjudna på jättegod mat. (det var supergott, tack helena och henrik).

Sen började resan from hell hem till Kalmar!! Fy alltså. Jag och tåg är nog otursförföljda. Det började bra med buss till centralen, där stannade vi till en stund för att köpa dricka och varsin macka att ha på tåget. Sen gick vi och satte oss på våra platser. Tåget fylldes på fort. Massor med folk i gångarna. Det visade sig att det fattades en hel vagn!! Alla de som skulle sitta i vagn tre fick stå i gångarna!! Det var supertrångt. Och framför Tomas och mig satt två damer i 50-årsåldern som vart på raggaresa till götet. De hamnade med ett annat gäng och satt och stötte på två män som hade sina fruar med sig, hela resan och fruarna såg allt annat än nöjda ut. Mest led jag över kommentarerna från den ena bruden som hela tiden pikade sin vännina om att hon inte kommit hem till hotellet på hela natten utan haft bortamatch. Bara en stund innan hade hon suttit och berättat om sin man och sina barn. Fy fan, man mår ju illa. I alla fall, vi fick sitta och lyssna på dessa vedervärdiga människor ända tills vi skulle av i Alvesta. Där kom vi inte mycket längre. Nått smartas hade lagt sig på spåret.. En "olycka". Varför alltid när jag ska åka tåg?? Det var likadant förra gången!! Efter att SJ diskuterat fram och tillbaka skitlänge bestämdes det att vi skulle få buss till Växjö och stiga på ett nytt tåg där. Fick sitta och trängas på en vanlig linjebuss med allt bagage.. Tillslut kom vi i alla fall på tåget och när vi kom till Kalmar var det inte tal om annat än en taxi, så jag trängde mig fram och haffade en ganska snabbt till Tomas och mig. Vi skulle vart hemma vid typ 9, men var hemma vid 11 istället.



Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tycker synd om dig!!!
Jag har en teori om att det är nåt fel på tågförbindelserna till Kalmar. Varenda jäkla gång är det nåt vajsing, fattar bara inte hur det kan vara så. Man kan undra om det är nån som får betalt för varje gång man får åka buss från växjö??? Tågspåret till Kalmar är helt enkelt spåret som gud glömde bort!

2007-11-19 @ 13:32:03
Postat av: Åsa

Ja jag håller verkligen med!! Man kanske borde söka jobb som VD på SJ och styra upp företaget en smula, de har ju inte riktigt lyckats hittills!!

2007-11-20 @ 09:08:43
Postat av: Helena

Tack för en myspysig helg!

Kram

2007-11-20 @ 14:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0