Bristande kommunikation

En sak som funkar väldigt bra är kommunikationen mellan Tomas och mig. Not. Idag hade jag lagt in om att få ha bilen till och från affären och undrade därför om Tomas kunde cykla till jobbet. Efter lite gnäll, och att han fick låna min cykel gick han med på det. Men ett villkor var att jag kom och lämnade tillbax bilen innan Tomas slutat jobba och tog cykeln hem, för Tomas skulle iväg på nått efter jobbet.. Okej, fine. Jag gör så tänkte jag. Så jag stack i väg med bilen till Tomas jobb

Jag: Hej, nu är jag här med bilen. Går det bra att den står där utanför??

Tomas: Men du behövde inte komma med bilen!!

Jag:??

Tomas: Näe, jag kan cykla hem!

Jag: Meh!! Varför ringde du inte och sa att jag inte behövde komma med bilen, då hade jag ju inte behövt stressa hit.

Tomas: Jag trodde inte att du skulle komma med bilen. Så jag planerade att cykla..

Jag: Jaha, så mycket litar du på mig!! Men nu när jag är här kan jag lika gärna cykla hem.

Tomas: Näe, jag gör det. Men nu måste du betala soppa för att du körde en extra runda!!


Jag: Snålhuvve!!


Hur skulle jag kunna veta att jag inte skulle komma med bilen när han inget sagt!! Vi är sannerligen bra på att kommunicera med varandra i vårt förhållande.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0