Dagens goda gärning

Idag har jag utfört en god gärning. När jag kom hem från jobbet och parkerade min cykel såg jag att grannen hade glömt nått svart i sin cykelkorg. Jag vågade inte ta upp det och titta vad det var. Det var ljust ute och det stod massa folk utanför vår trappuppgång och väntade, och jag ville liksom inte snoka. Men nu när jag kom hem från affären såg jag att saken låg kvar, så jag tog upp den och såg att det var grannens dotters plånbok. Slarvig flicka det där!! Så jag gick upp och knackade på för att överlämna. Men tror ni att man fick ett tack?? Näe, inte ens ett tack. Hade typ förväntat mig en liten hittelön eller nått liknande. Men icke. Mina grannar är snåla grannar. That´s it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0