Noll koll på 80-talet

          image393


Man vet att man är (jävligt) gammal när den som sitter bredvid en på jobbet inte har en aning om vilka Lili & Sussie är!!! I mitt fall är den som sitter bredvid mig Matilda, som jag jobbar med varje dag och som jag tycker är en trevlig och rolig tjej.

Jag: Åhh... Kolla här!! Det står på Aftonbladets hemsida att Lili & Sussie kanske ska göra comeback i Melodifestivalen 2008!!!

Matilda: Ehh... Okej. Men vilka är det??

Jag: VA?? VET DU INTE VILKA DET ÄR???

Matilda: Ehh.. Näe, jag har aldrig hört talas om dem...

Jag: Men Gud, är det sant?? Du vet alltså inte vilka de är??

Matilda: Nej.

Jag rotar raskt fram en bild på de stora 80-talsikonerna på nätet för att visa för lilla Matilda som knappt är född på 80-talet..

Jag: Kolla här då. Här är de!!!

Matilda: Nej, de känner jag inte igen....

Jag: Mehh... Ja då har du verkligen missat nått.
(Sen börjar jag och en tjej till att nynna på Oh mama can´t you tell så att alla bara vänder sig och glor.)

Matilda är sju år yngre än mig. Jag har inte märkt av det särskilt mycket. Förrän idag.

Kommentarer
Postat av: Nhea

Nostalgi! Lili & Susie, Troll - vi mimade jänet åt dem på gräsmattan, bjöd in grannpojkarna & trodde vi var stjärnor!

Men jag trodde det var Let´s dance de var aktuelle för... skitsamma, kul iallafall!

KRAM

2007-10-17 @ 11:59:09
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: åsa

Ja visst är det kul!! Nostalgi på hög nivå!!!

2007-10-17 @ 14:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0