Parkeringsbucklor är inget man vill ha

                    image378


Okej Tomas!! Jag ger mig. Hädanefter ska jag aldrig ta lätt på det här med parkeringsbucklor på bilen!! Näe det är sant. Idag på min lediga dag så har jag varit på Ica och handlat för att jag ska ha en middagsbjudning ikväll. Det är min tur att ha vinlotteriet. I alla fall, när jag hade parkerat längt bort på parkeringen och börjat gå de ungefär tre kilometerna fram till vagnssjulen och ingången så får jag syn på en fet gammal gubbe glida in med sin bil och parkera bredvid en annan (tack gode Gud för att det inte var bredvid Tomas bil!!!) och smälla upp dörren hårt, så hårt rakt in i den andra bilen som står parkerad bredvid att det blir värsta bucklan!! Jag blängde skitsurt på gubben och ett tag var jag faktiskt påväg att lägga mig i, och tala om för gubbfan att så där gör man faktiskt inte, om inte han kan kliva ur sin bil utan att dra dörren rätt i sidan på en annan bil kanske han bör tänka på att skaffa sig ett handikapp-pass och parkera på handikapp-parkeringarna som är lite bredare. Men jag höll tyst. Tänkte att gubben annars kanske skulle lokalisera min (alltså Tomas) bil och sen dra en hammare rakt i huvven på den eller nått. Så jag lät bli. Men nu ångrar jag mig lite faktiskt. Jag skulle fan sagt nått. Inte nöjt mig med surt stirrande....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0