Stureplanshistorien har kommit till facebook

Jag har inte skrivit särskilt mycket om stureplansvåldtäkten och de två killar som kom att kallas stureplansprofilerna i media. Jag har känt att jag inte orkat skriva om det, det är det så många andra som har gjort det. Men det betyder inte att jag inte tycker att de de gjort är hemskt. Men nu måste jag bara skriva om det. Jag fick på min facebook ett sånt där uppror eller vad det heter. Att man ska sprida vidare killarnas bild och namn runt om för att visa sitt hat mot mäns våld mot kvinnor. Men där tycker jag faktiskt att gränsen går. Jag tycker att det de gjorde är jävligt lågt och jag tycker gått att de ska straffas hårt för det de utsatt tjejen för. Men, jag säger men, jag tycker inte att det är rätt att man ska sprida killarnas namn och bild på facebook för att visa sitt hat mot dem och våldet mot kvinnor. Det finns andra sätt att göra det på. Killarnas liv är ändå förstörda. Det borde de tänkt på långt innan de gav en försvarslös tjej en dubbelmacka trots att hon skrek nej. De behöver inte bli runtspridda på communities som facebook. I så fall finns det fler män som kan ge ansikte åt kvinnovåldet. Män som har gjort betydligt värre saker än att våldta. De borde få bli ansikte åt kvinnovåldet. Inte två kåta stureplanssnubbar som inte fattar när en tjej säger nej. Detta är min åsikt. Dela den eller tyck nått helt annat. Vi lever i ett fritt land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0