Väckarklockan from hell

                                     image372




Jag tror fan att våra grannar hatar oss alltså. Jag menar de grannar som bor vägg i vägg med oss och har sitt sovrum mittemot oss.. Såhär är det: I julas fick Tomas en ny väckarklocka av mig. Den gamla lät bara för hemskt. Därför gick jag på en rekommendation när jag köpte hans nuvarande klocka. Den skulle inte låta så högt och den var fin och trendig (och dyr!). Men guuuud så fel det blev. Klockan låter värre än en armé på frammarsch alltså. Den tjuter så himlans högt att jag vaknar every time den ringer. Dessutom är Tomas inte typen som går upp första gången klockan ringer heller. Jag har haft mina misstankar om att det nog har låtit in till grannen när den ringt, även om vi har rätt tjocka betongväggar emellan. Nu är det så att vår granne har gått och köpt en väckarklocka som låter ännu värre än Tomas. Jag hör hans väckarklocka som om den stod bredvid mig vid sängen. Inte heller han går upp första gången den ringer, så nu får jag stå ut med först Tomas alarm, och sen grannens. Det är förjävligt. Jag funderar på att gå över till grannen, be om ursäkt och fråga om han kan ta tillbaka sin gamla som inte hördes så mycket, för då lovar jag, då köper jag en ny till Tomas omedelbart!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0