Munterhets-väder. Not.

Regn, regn, regn. Verkligen muntert väder ute idag alltså! Förmiddagen spenderade vi med att packa upp ytterligare tre flyttkartionger som har stått i vägen i ett hörn. Inga viktiga grejer, eftersom vi inte har behövt dem sen vi flyttade in. En hel kartong med skolpapper, två kartonger med krukor och vaser och en kartong som innehöll allt från mina lådor i mitt nattduks-bord. Det vill säga, allt möjligt skräp och ungefär 300 halsband i ett enda trassel. Tomas var i slängatagen och skulle kasta ungefär allt. Jag var tvungen att slänga mig i vägen och rädda några dagböcker, en del skolkataloger och födelsedagskort, (oanvända) som är skitbra att ha hemma om man kommer på att nån fyller år!!!

I eftermiddag har jag varit hemma hos mormor och fikat. Hon hade köpt en swivel sweeper till mig. Enligt mormor är det den det bästa som någonsin uppfunnits. Hon demonstrerade lite med sin. Den verkade faktiskt bra. Skönt att slippa dra fram hela dammsugaren om det bara är lite som behövs dammsugas...


                                     


Nu ska jag rota igenom alla de svarta sopsäckar där Tomas slängt alla våra saker. Det får inte bli som med mina kläder, där 6 sopsäckar åkte i kontainern för brännbart på tippen. Jag har faktiskt fortfarande inte kommit över det helt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0