Helgrapporten

Lördag

Kändes ganska segt att gå till jobbet i lördags. Inte många av mina "bästa arbetskamrater" som jobbade. Satt helt själv borta i mitt hörn. Bästa händelsen var när en av killarna inte fick igång en inspelningsbar hd-box till vår platt-tv på jobbet. Till slut orkade han inte mer utan kröp till korset och bad mig om hjälp. Sprang bort till honom och fixade med en gång. Visade sig att boxen var inställd på "fel" favvoritlista, det var därför han inte fick bild. Hahahaa! Fan vad skönt det var att se honom be MIG om hjälp. Det ska fan till en tjej för att klara det tekniska! Efter ett tag när grabbarna bänkat sig för att se fotboll (det brukar vara VÄLDIGT lugnt på lördagar) så råkar nån av grabbarna trycka på en knapp och bilden är återigen borta. De skriker på mig i falsett och panik och jag får trippa bort igen. Denna gången visar det sig att de står på fel av-kanal på TVn. Klantar säger jag.
 
Kollade lite på mello och undrar hur fan kebab-pizzagruppen kunde gå vidare till andra inringningsomgången. Antagligen för att de andra bidragen åxå var kassa... Skyndade mig hem efter jobbet och såg slutet av delfinalen i soffan tillsammans med Tomas och en påse Japan-mix från Parrots, mitt nya favvissnacks!!!


                                           

Söndag

Tomas och jag bestämde oss för att åka till Öland och kolla till sommarstugan. Tog en promenad ner till vattnet. Det blåste som fan. Fixade och grejade lite. När vi är påväg hem tycker Tomas att vi ska åka och kolla på nya dörrhandtag till dörren i sovrummet och dörren till toan så det gör vi. Hittade jättesnygga i borstat stål (heter det va?). Köper dem och kommer hem och upptäcker att de passade inte så bra för de förra handtagen satt på en metallplatta som var skruvad på trädörren. Jaha.. Vad göra?? Jo Tomas fick värsta fixarmanin så nu håller han på att måla våra fula trädörrar vita! Äntligen. Jag är så glad. Samtidigt målar han garderobsdörrarna i hallen vita åxå. Det kommer att bli så ljust och fint när det blir klart.

Vi tog en sväng förbi IKEA åxå ch köpte en ramp med spottar på till taket i köket. Vi har inte haft nån riktig takbelysning där sen vi tog ner det fula lysröret som satt i taket när vi renoverade för typ två år sen. Men det blev åxå himlans fint. Tomas satte upp den igår, men det är inte draget nån el än..

Måndag

Har jobbat hela dagen. Mycket på jobbet nu. Vi har äntligen lyckats få in TV3 och det är vi så väldigt glada för. Äntligen slapp VIASAT efter och "gav" oss den kanalen mot att de fick femman av oss. Men jag tror inte att det gör nått för vi är mer kvalité än VIASAT.

När jag körde hem från jobbet idag blev jag riktigt rädd. (ja, jag körde, har man mammas bil en vecka så kör man...) Såg att det var poliskontroll men jag skulle precis svänga innan den så jag slapp undan. Inte för att jag tror att jag körde för fort men man vet aldrig. Shit, jag vill inte ha böter en gång till. Kollade med Tomas fall han visste om de bara skjuter och vinkar in när de står på plats eller om de fotar med när de har poliskontroll. Först sa han att han inte visste, men sen sa han att det nog var lugnt så jag hoppas verkligen på att det inte dyker upp ett snyggt foto på mig bakom ratten i mammas och pappas brevlåda tillsammans med en böteslapp......


                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0