Trött, nytt uppdrag och glasögonprovning

Här sitter jag fastän jag inte har tid... Varför har jag blivit så trött på morgonen att jag nästan inte orkar upp? Jag tror att det beror på att jag jobbar kväll denna veckan. Jag har liksom svårt att varva ner när jag kommer hem från jobbet och då blir det att man går och lägger sig sent. Dessutom är jag lite nervös med, har fått ett nytt uppdrag på jobbet. Jag har blivit varvad till rek-avdelningen. Det är mycket ansvarsfullt, men de trodde inte att det skulle vara några problem för mig för jag har jobbat i ett halvår nu.. Vi får se, men det ska i alla fall bli kul att ta tag i riktiga utmaningar!!!

Igår hade vi glasögonbågeutprovning här hemma. Tomas ska skaffa nya brillor. Jag blev lite nervig först då han sa att han hade avgjort själv hos optikern vilka bågar han skulle ha, men sen tror jag att han bangade ur i alla fall och ville ha mitt smakråd, för igår hade han tagit hem 4 par bågar. Ett par tog vi bort med en gång, de passade inte alls. Sen var det tre kvar. (han ska ha 2 par). Ett par var vi helt överens om, medans jag tyckte ett par och Tomas ett annat par. Men som jag sa till honom, det är ändå han som måste välja, det är ju han som ska ha dem. Och Tomas har glasögon på heltid så då måste man ju trivas. Däremot är det inte särskilt lustigt att han har sett
(skit)dåligt på senaste tiden. Sist han var på undersökning och provade ut nya glömde optikern att kolla det ena ögat!!! Får man verkligen vara så klantig och glömsk när man har ett sånt jobb?? Det verkar inte klokt!

Nu ska jag fixa dagens lunchlåda, tror att det blir couscous och kyckling idag, men jag har inte helt bestämt mig än....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0