Ibland får man skämmas för att man är svensk.

         image465


Har precis läst ut en av de böcker jag fick i julklapp. Och aldrig förr har jag blivit så jävla förbannad på det svenska rättsamhället. Eller snarare avsaknaden av det svenska rättssamhället. Jag skäms fan!! Boken jag har läst heter Mias systrar (en bok av Mia Eriksson, ni vet hon med Gömda, Asyl och Mias hemlighet). Mias systrar handlar om tre kvinnor som upplevt ungefär detsamma som Mia. Alla är de förföljda. Antingen av sina x eller som i Leilas fall, hennes egen far. Att läsa om hur dessa arma kvinnor får kämpa för att bli trodda får mig att må illa. Poliser som inte bryr sig eller inte har tid, åklagare som inte tror på kvinnan utan på mannens lögner, socialtjänsten som är så jävla lat att de inte orkar lyfta ett finger för att hjälpa till trots att det mycket väl vet vad det handlar om! När jag läser om hur det går för en av kvinnorna trillar mina tårar. Jag tänker på barnen! Jag hoppas dessa jävla män kommer att brinna i helvetet. Något annat är de inte värda!!

Har ni inte läst någon av böckerna; läs dem genast!! Visserligen får böckerna en att skämmas för att bo i Sverige och vara svensk men de ger åxå insikt. Var tredje vecka dör en kvinna av våld i hemmet, begått av någon närstående........











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0