Jag har varit sjuk!!

Nej, jag har inte slutat blogga. Jag har varit sjuk. Och fy fan vad sjuk jag varit!!! Först var det ju nyår och allt det där. Matlagning och firande och skålande och taxiletande för att komma hem. Gick till jobbet i onsdags och kände inget särskilt men vaknade på natten och mådde sååååå illa. Sen har jag i princip bott på toaletten. Varför har ingen talat om för mig hur hemskt det är att ha vinterkräksjukan. Jag trodde allvarligt att jag skulle dö!! Inte ens två munnar vatten druckna från ett glas med sugrör (som sig bör när man är sjuk) fick jag behålla. Då började jag bli allvarligt orolig. För det är ju skitjobbigt att vara törstig men det är åxå skitjobbigt att veta att om jag dricker lite vatten kommer jag med all säkerhet att få krama min vän toalettstolen ytterligare en gång... I alla fall, nu är jag på bättringsvägen och först idag känner jag mig lite bättre. Det var min tur att jobba helg men det gick inte.. Har sjukskrivit mig hela helgen. Bättre att vara hemma idag också och ta det lugnt än att gå till jobbet en dag för tidigt och få gå hem igen.

Och vad har jag då lärt mig av detta?? Jo att jag ska hålla käften och absolut inte gasta Hej innan jag ens nått första stenen i den berömda bäcken. Som bekant skrev jag för ett tag sen att jag (nästan) aldrig blir sjuk. Och vad händer? Jo först drabbas jag av världens förkylning och nu detta. Från och med nu ska jag knipa käft om sånna här saker!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Stackars dig, ja vinterkräk är nära döden. Hoppas du får vara frisk nu!!

Kram H

2008-01-06 @ 12:20:04
Postat av: Becca

usch din stackare! men nu har du gjort ditt så kommer du förbli frisk resten av året=)
kram!

2008-01-06 @ 13:20:20
URL: http://beccalicious.blogg.se
Postat av: Terese

hoppas du är bättre nu! jobb idag för mig iaf! krya på dig!

2008-01-07 @ 06:26:55
Postat av: Åsa

Tack för alla snälla kommentarer. Idag känner jag mig pigg och kry igen. SKÖNT!!!

Terese, vi ses på jobbet i morgon.

Kram till er alla!

2008-01-07 @ 09:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0