Snälla stormen ta inte min kille

                                                   


     (första bilden: skogen i Oskarshamn, andra bilden: min duktiga skogshuggare)

Ja så var det då dax igen. Ytterligare en jäkla storm som dragit in över vårt avlånga land. Inte lika allvarlig som tidigare år, men troligtvis har ändå en del träd trillat. Jag blir så less. Tomas stack vid halvåtta i morse för att inspektera skadorna. Här hemma sitter jag och är orolig. Orolig för att det ska hända något såklart. Tomas pappa kunde inte följa med för han är sjuk. Vi var där hemma en sväng igår för Tomas skulle hämta sågen. Det var ändå skönt att få ha honom hemma en dag. Det var så mysigt att få hälsa på Johan & Kajsa och deras lilla Elly. Hon somnade så fint i min famn och det kändes lite innerst inne. Visst är man själv sugen på en liten.....

Efter att vi varit hos dem var vi hos mormor på middag. Hon och morfar bjöd på svensk oxfilé som de köpt i en gårdshandel. Jag har aldrig i mitt liv smakat så god oxfilé, inte ens på resturang. Det var riktigt gott. Till efterrätt hade mormor gjort egen hallonglass. Jag tog lite glass men hoppade kakorna till fikat. (Stolt).


                                             

Om man ska hänga med Tomas är det antingen träden eller traktorn som gäller ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0