Tjejer VS Killar

          image471

På mitt jobb pågår just nu en tävling. Tävlingen går kort och gott ut på att se vilket kön som är bäst. Vi tävlar tjejer mot killar. Detta kan ju ses väldigt gammalmodigt och förlegat men så är det. Vi tjejer har haft en överlägsen ledning nästan hela tiden. De gånger som killarna kommit ifatt oss har vi dragit iväg med en väldig fart!! I morgon klockan 12 avslöjas vilket kön som vunnit. Förlorarna ska baka till de som vann. Och det räcker inte med en simpel sockerkaka. Nej avancerat ska det vara! Hela veckan har det mailbombats med recept i inkorgarna på mailen. Vi tjejer har placerat ut recept lite här och var på jobbet. Killarna kontrade med att trycka upp flyers med en kvinna från 50-talet som näst intill är kedjad vid spisen och med texten "På fredag är allt som vanligt igen". Detta uppskattades inte av oss tjejer!! Lagledaren för killarna rotade även fram ett gammalt chat från Aftonbladet med vår lagledare (ja, alltså hon har varit med i Idol) och ändrade svaren lite här och där så det skulle passa in på bakning. Det uppskattades INTE. Idag ledde jag individuellt tävlingen när jag gick hem och jag hoppas vid min gud att ingen som jobbar kväll går om mig (Hör du det Terese????) Är det löjligt?? Ja visst! Men fan vad kul det är att tävla mot ett gäng nervösa karlar med noll koll på bakning!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ta det lugnt, du vann med 19, jag fick 16 =) grattis!

2008-01-16 @ 21:48:27
Postat av: Åsa

Yes!!!!!!

2008-01-17 @ 08:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0