Författardrömmar i uppfyllelse?

Döm om min förvåning när jag igår slog upp min nya Amelia-tidning som kommit med posten, och läser att kvinnan som jag jobbade som barnflicka hos har skrivit en kriminalroman. Sveriges nya deckardrottning? I reportaget förvånas man över hur hon lyckats med att skriva en bok, ha toppjobb som chefsjurist hos posten och dessutom ta hand om tre barn. Ja det är väl ingen konst när man har en barnflicka hemma som sköter all markservice såsom tvätt, lättare städ, matlagning, hämtning och lämning vid dagis och skola, bädda sängar, skjutsa barn till aktiviteter osv. Allt det som man egentligen ska hinna med som förälder... Näe.. Jag ska inte vara ironisk mer. Jag ska faktiskt köpa boken och läsa. Jag är faktiskt grymt nyfiken på den!! Jag får väl samtidigt ta och gratulera. Att få en bok utgiven är stort för vem som helst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0