Kafferep

                         image521 


Sååå... Vad gör jag då på min lediga dag?? Jo städar såklart!! Vad annars? Att städa brukar ju vara ett stående inslag på mina ledighetsdagar. Skitsamma. Det kommer i alla fall bli rent och fint. Och det behövs. Igår jagade jag en liten dammråtta när jag kom hem från jobbet. Usch, det hör inte till vanligheterna här hemma.

Det finns åxå en annan anledning till att hemmet måste skina tip top idag. Mormor + morfar, farmor + farfar kommer på kafferep hos mig klockan 14. Jag tyckte att det var på tiden att de kommer på en liten fika hos deras äldsta barnbarn. Jag måste liksom glänsa över bror min. Sist vi var hos min bror hade han fixat allt käk och till och med sytt gardiner (!). Farmor var såååå imponerad. Jag trodde till och med att hon skulle gråta en skvätt. Så nu gäller det. Jag måste ta tillbaka tronen som kakdrottningen och baka värsta goda kakan att bjuda dem på!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0