När Tomas samlar pluspoäng...

Tomas ringde nyss. Varför vet jag inte. Antagligen var det för att han skulle kolla så att jag har gått upp och inte ligger och latar mig...

Tomas: Heeeeej......Vad gör du?

Jag: Jaaaaaaaaaaaa!!!!! Jag har gått upp!!! Du behöver inte ringa och kolla mig!!! Det är faktiskt min LEDIGA dag idag med!!

Tomas: Vad ska du göra idag??

Jag: Vet inte...

Tomas: Du kan ju alltid städa eller diska...

Jag: Tack så jävla mycket. Jag är inte nån hemhjälp, jag städade igår. Och förresten var det DU som skulle diska igår!!

Tomas: Men jag hjälpte ju till med att hämta tvätten igår...

Ja och tack så mycket för det. Jag hade ju inte städat, diskat berget från i förrgår, bakat, strykit, bytt gardiner i vardagsrummet, tvättat, haft kafferep och lagat mat. Det är fan skitjobbigt att Melody fortfarande inte är sig själv. Trots att hon varit på lagning och det kostade 1200 spänn så är det ett litet packningsläckage. Tomas har beställt men det verkar ta tid att få hem den där packningen. Det här att vara utan diskmaskin är varken bra för mig eller vårt förhållande....

Kommentarer
Postat av: Helena

Ursäkta, vad är detta: "Men jag hjälpte ju till med att hämta tvätten igår..."

Hjälpte till? Skärpning, brorsan...

2008-03-07 @ 11:25:38
Postat av: Åsa

Ja jag vet, han har verkligen tappat stinget vad det gäller att hjälpa till här hemma. I och för sig målade han våra dörrar för ett tag sen och det lever han på än "men jag målade ju dörrarna". Ja du känner ju Tomas, du vet hur han är ;)

2008-03-07 @ 13:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0