Påsken i Götet

Nu är vi hemma igen efter påskfirande i Göteborg. Åhhh vad mysigt vi har haft det!! I fredags åkte vi tidigt tidigt, redan vid fem faktiskt, men den utlovade snöstormen kom aldrig så det gick fint att köra. Kom fram och blev bjudna på världens godaste våfflor. Efter det tog Tomas och jag tvillingarna och åkte in till city för deras första biobesök. Det gick jättebra och de var så nöjda. Själva tyckte vi att filmen var sådär, Lilla spöket Laban - spökdags. Tomas somnade... Killarna tyckte att filmen var för kort. De hade nog gärna suttit en timme till, men sådant kan man ju inte veta i förväg. På kvällen bjöds det på fläskfilé med ris och grönsaksröra. Självklart tittade vi på Let´s Dance, men för första gången den här säsongen orkade jag inte se utröstningen utan gick och la mig istället. Fick fråga dan efter vem som åkte ut. Och jag tycker faktiskt att det var rätt att det var Karl-Petter som fick lämna. Även om han är ett charmtroll och är hur folklig som helst så höll han inte hela vägen enda fram för att vara värdig en plats i finalen!!

I lördags hängde jag på Tomas till biltema (!). Verkligen en superrolig affär. Not. Efter biltema var det påsklunch och på lördagkvällen bjöds det på Canelloni med hemmagjord pasta. Hur gott som helst. Behöver jag tillägga att Tomas syster och hennes man är skitduktiga kockar??

Igår var det ytterligare en påskmiddag och då bjöds det på lamm. Till efterrätt var det Peach Melba och till kaffet bakelser. Jag ska inte äta nått mer på en hel vecka. Blev lite sur på Tomas då han satt och lät som ett lamm rakt i örat på mig. Det gjorde det inte direkt lättare att svälja lammtuggorna....

Tack familjen H för en mysig helg i Göteborg! Vi ses snart igen.


Kommentarer
Postat av: Helena

Tack till er världens bästa moster och morbror!
Många kramar från H, H, J, A och lille F

2008-03-25 @ 16:55:37
Postat av: Åsa

Tack själva!!!

2008-03-26 @ 08:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0