Snyggaste räddningen, vinlotteri och komp

Vad har jag hållt på med de senaste dagarna eftersom jag inte bloggat? Jo jag har jobbat.. Och kvällarna har gått åt till annat. I måndags kväll fixade jag massa ärenden efter jobbet. Gjorde en sjukt snygg "räddning" då jag stötte på Tomas pappa utanför Coop. Tomas tror nämligen inte att hans föräldrar vet att han snusar, trots att han gjort det varje dag sen han var 16 år. Tomas har åxå förbjudit mig att prata om hans snusande när hans föräldrar är med. Men så i måndags stötte jag på Tomas pappa. Han undrade vad jag skulle handla och innan jag hann tänka mig för sa jag att jag skulle in och köpa snus (Tomas hade messat mig och undrade om jag kunde fixa på hemvägen). Direkt efter att jag sagt det kom jag på mig själv och räddade "snyggt" genom att säga att jag gjorde ärenden åt en arbetskamrat. Tomas skrattade lite när jag kom hem och berättade, men jag tror åxå att han skämdes lite....

Igår var jag på vinlotteri hos bästa Maria. Hon hade lagat sjukt goda grillspett och hemmagjord potatissallad. Senså hade hon bakat eget bröd med. Riktigt duktig tjej. Till kaffet fick vi rabarbersoppa med vit chokladmousse. Suppersmarrigt det med. Självklart vann jag en flaska så igår gick jag +-0. Känns helt ok. Jag brukar ju alltid vinna ;)

Idag har jag jobbat. Men när det gick ut ett mail om att de som ville fick kompa ut var jag inte sen att anta det erbjudandet. Därför är jag redan hemma och det känns grymt skönt!! Ska städa och plocka lite, men i år struntar vi i påskpyntet, vi ska ändå i väg till Göteborg hela påsken så det känns bara onödigt att dra fram det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0