Utmaningen

Nu ska jag äntligen ta tag i utmaningen som jag fick från Nhea i förra veckan!!

För 5 år sedan var jag 22 år och hade nästan precis börjat läsa på högskolan. Jag hade åxå precis träffat Tomas och vi hade varit tillsammans knappt ett halvår. Jag hade flyttat hem från stockholm och bodde tillfälligt hos mamma och pappa, men mest bodde jag hos Tomas i hans etta. Var mitt uppe i allt med högskolestudier och vad det innebär. Bland annat ett flitigt besökande på kåren varenda torsdagkväll tillsammans med min nyfunna vän Ida och våra två vapendragare Sara och Anna, aka Kotten, Leken, Palmen och Bratten. Det var vi det.

För 10 år sedan träffade jag min första "riktiga" pojkvän. Jag var 16 år och hade börjat på gymnasiet på Jenny Nyströmsskolan i Kalmar. Killen träffade jag genom ett par tjejer som hamnade i samma klass som mig. De var från en annan del av Kalmar och vi hade inte alls stött på varandra tidigare. (Kalmar är annars inte jättestort). Jag minns det skitväl. Vi var på Sandra16 (ett gymnasiedisco i stan) och de två tjejerna tyckte att vi skulle passa så bra ihop att de liksom tryckte ihop oss. Sen var jag kär. Tyvärr var han inte världens mest snälla och omtänksamma pojkvän, och jag minns en gång då jag sovit över hos honom mitt ute i skogen. Han bodde på en stor bondgård. När morgonen kom skulle han ut och fixa vårbruket och hade inte tid att skjutsa hem mig med sin epatraktor (!) utan liksom dumpade mig där mitt ute i skogen. Jag fick gå tre kilometer till hans kusin Conny, som skjutsade in mig till det lilla samhället på hans cykel, till tjejerna som gick i min klass. Sen kunde jag ringa pappa och han fick komma och hämta mig. Vi var inte tillsammans efter det!!! En liten kuriosa här är att jag träffade denna kille på återträffen förra året då det var tio år sen vi slutade högstadiet. Han berättade att han fortfarande har kvar en t-shirt som han fick av mig... Ehh...Det känns inte helt okej...

För 15 år sedan var jag 12 år och skulle snart sluta årskurs 6 och börja sjuan inne i stan. På den tiden fanns det inget högstadie i den lilla förorten Lindsdal som jag är uppvuxen i, utan vi fick snällt hoppa på skolbussen varje morgon. Vad gjorde jag när jag var tolv? Jag minns att jag och min vän Rebecca dansade discodans på en dansskola. Vi fullkomligt älskade dans. Sen gillade vi att fixa med varandras hår och fläta och sätta upp i diverse mindre fina kreationer. Bästa filmen var Grease och den tittade vi på ungefär varje dag efter skolan. Helt galet, vi kunde den nästan utantill...

För 20 år sedan var jag 6 år, skulle fylla sju och gick på lekis. Jag hade bara en bror. Vi behövde inte gå på dagis för mamma och hennes vännina (som har två döttrar) turades om att passa oss när de jobbade. Varken mamma eller hon jobbade heltid när vi var små. Bästa leken var någon av Astrid Lindgrens sagor som vi liksom dramatiserade. Jag minns en gång då Anna och jag tvingade Robert och Annas lillasyster Emelie att vara grisaknoen i Emil. Vi tyckte att det var skitkul. Det tyckte inte Emelie och Robert. När jag fyllde sju fick jag en ny, rosa cykel som jag var skitstolt över. Det var nog min bästa present ever. Jag cyklade runt som en galning på denna rosa cykel.

Kommentarer
Postat av: Becca

jag kan fortfarande hela grease utantill och det var fleeeera år sedan jag slutade glo på den rullen every day!! knasigt...

2008-03-25 @ 23:36:22
URL: http://beccalicious.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja det var helt sjukt vad mycket vi kollade på den filmen. Varenda mening kunde man utantill!!

2008-03-26 @ 08:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0