I´m back!!!

Nu är jag tillbaka från min Norrlandstripp. Tänkte att jag måste uppdatera lite om vad jag varit med om, så läs och begrunda...

Måndag

Flygresan mellan Stockholm - Luleå var hemsk. Jag och min kollega satt bredvid varandra och var skiträdda och skrämde upp oss ännu mer.. Det var inte kul. Dessutom fick jag lock för öronen som höllt i sig i tre dagar. Detta resulterade i att jag inte hört ett smack typ...Väl framme hittar vi vår taxi. Chaffisen är en riktig Norrlandsambassadör och berättar ALLT om Norrland och lite till. När vi kommer fram till Piteå håller vi på att dö av hunger så vi försöker hitta nått ställe att käka på. Vi stoppar ett par locals och frågar och de hänvisar oss till ett ställe som heter Thai Garden (!). Vi går in och ställer oss och ropar, stampar och försöker locka till oss personalen som sitter och häckar i köket. Men ingen dyker upp, det skriks bara några fraser på thailändska som ingen av oss fattar. Efter 5 minuter ger vi upp och traskar vidare. Stoppar ännu en local och tillslut hittar vi ett nytt thaihak och sätter oss för att äta. Efter det går vi till företaget och träffar alla där. Det blir en lång eftermiddag. På kvällen bestämmer vi oss för att utforska lite och hamnar på ett ställe som heter Kalles hörna. Jag tror inte att det kräver någon vidare beskrivning. En måndagkväll. I Piteå. På stans sunkigaste pub. Vi sätter oss i alla fall ner för att sammanfatta dagen och blir utstirrade av alla de andra fem gästerna (alla locals) som finns på puben.

Tisdag

Skitmycket att göra och skitmycket att ta in. Dessutom hinner jag och min kollega att spana in några affärer som vi vill gå i på lunchen så vi planerar hela förmiddagen hur vi ska hinna lyckas med att smita iväg till dem... På lunchen käkar jag den godaste Ceasarsalladen jag nånsin ätit. I Norrland liksom.. Hela eftermiddagen jobbar vi på som galningar och när vi går hem och kommer till hotellet är jag helt slut i huvudet. Det resulterar i att jag missar att gå av hissen och får åka ner igen då jag inte är tillräckligt snabb. Detta räcker för att jag ska få ett hysteriskt skrattanfall som inte går över... Jag får gå och lägga mig på mitt rum en timme. Efter det så går vi på finresturang. Supergod mat verkligen. Jag åt vitlöksspäckad kycklingfilé med någon varm sallad och en supergod sås. Norrland har verkligen överträffat sig själv vad det gäller maten. Jag är mycket positiv!! Vi har även en genomgång av dagen.

Onsdag

Lika mycket att göra idag. Men, som tur är (eller ja, tur och tur. Om min chef läser detta så är det inte tur....) så säger han som har hand om oss att han måste vara hemma vid klockan 5, han har beställt en säng från IKEA som ska levereras då, så vi får sluta vid fem. Jag och min kollega rusar ut på stan för att hinna med några affärer och checka utbudet. Jag hittar en cremefärgad kuvertväska till bröllopet på lördag så jag blir superglad. Jag har annars haft lite panik över detta, men väskan jag hittar är perfekt.

Under hela onsdagen har alla killar varit som galna över nån jäkla fotbollsmatch som tydligen ska vara skitstor. De har till och med bokat bord i hotellbaren för att kunna samlas och kolla.. Jag är måttligt intresserad. Är mest med för att få sällskap. Innan dess har vi rusat ut för att få lite käk i oss. Blev Norrlands stolthet, MAX. Inte världens nyttighetsmat, jag vet. Men fan vad gott det var!!!! Promenaden till och från MAX är ca 2 minuter per tur, men min kollega har sina nyinköpta skor på sig och får skoskav direkt. Hon får liksom halta hem och vi skrattar gott när vi kommer fram till att hon och en av de manliga deltagarna i vår lilla delegation har samma skostorlek. Alltså kan han gå ut skorna åt henne. Fan vad kul det var att se honom spatsera i hotellkorridoren iförd ett par blommiga ballerinas med gulddetaljer. Asgarv igen!!

Tyvärr vinner tydligen inte det lag "vi" håller på. (jag måste hålla mig väl med denna killen för han kan konsten att byta lösen på min dator. Han har mandat till det.....hihi....) Det blir lite deppigt såklart, men de bestämmer sig för att gå till Kalles och dränka sina sorger. Men inte jag. Jag går upp och lägger mig....

Torsdag

Sista racet fram tills att vi ska åka. Jag oroar mig hela tiden för att inte taxin ska komma och mina kollegor har skitroligt åt mig. Som tur är kommer taxin och vi lämnar Piteå för att åka till flygplatsen och resa hem. Fy fan vad skönt att komma hem. På flygplatsen i Kalmar hämtar Tomas mig och vi åker direkt till stämman i bostadsrättsföreningen. Jag ska avgå eftersom vi flyttar och nya ska väljas in. Tar tid och när jag väl är hemma är jag helt slut. Kollar lite på kvalet. Blir glad att Charlotte går vidare och sen snark mot kudden!!!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hejsan! Skönt att du hade det bra i Norrland, men jag förstår inte vad du hade för förutfattade meningar om maten i Norrland? Den är väl som mat är annars? Inte bara pitepalt liksom....=) Hoppas du får en skön dag på bröllopet! Kram!

2008-05-24 @ 16:54:22
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Åsa

Jag har inga förutfattade meningar om maten i norrland, det var mest på skoj.. Men erkänn att norrlänningar är stolta över sitt max hihi.. Pitepalt hann vi tyvärr inte smaka. Annars var det mycket bra i Norrland. Kram

2008-05-25 @ 12:23:59
Postat av: Jenny

Njae...stolta över sitt Max vet jag inte, det är ju helt klart godare så därför väljer man väl kanske det antar jag...? =)

2008-05-25 @ 12:48:13
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja jag håller med! Donkens svettiga burgare vill väl ingen ha. Tyvärr finns inte max här i stan (eller tyvärr och tyvärr, för mig är det egentligen positivt eftersom man inte kan gå dit och käka så ofta!!)

2008-05-25 @ 19:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0