Möhippa

Okej, nu ska jag berätta vad jag var ute på för äventyr igår. Vi hade nämligen MÖHIPPA för vår bästa och allra mest älskade CC. Vi började morgonen med att mötas upp runt halvnio, sen skickade vi upp en tjej till CC i lägenheten, som hade bestämt en tidig morgonpromenad. Efter henne dundrar alla vi andra in. Hon blev inte så överraskade som vi först trott. Både hon och den blivande maken hade minsann anat att någonting vart på gång, men de har inte sagt något till oss! (den blivande maken blev åxå haffad igår för sin svensexa). Väl uppe så hade vi med oss bubbel och frallor så att vi kunde bottna dagen med lite käk. Efter det fick hon jättefina kläder på sig - ladugårdsoverall, stövlar och keps eftersom blivande maken driver bondgård och hon kommer att bli en liten bondmora. Sen bar det iväg. Första aktiviteten var magdans. Ja det var ju en upplevelse. Magdansläraren hade med sig en äkta outfit som CC fick ha på sig. Vad fin hon blev. Och magdans var verkligen skitsvårt. Vi stod i en ring och gjorde en massa olika övningar. Men det var kul och uppskattat och värt att rekommendera.

Vi hade egentligen tänkt oss att sitta ute i det gröna och äta lunch, men det regnade hela dagen igår, så de planerna fick läggas åt sidan. Vi hade en plan B och det var att inta lunchen hos en av tjejerna som var med på möhippan för hon bor mitt inne i stan. Så dit åkte vi efter dansen. Jag och några till svängde förbi och plockade upp sallader som vi förbeställt och så mötte vi upp de andra i lägenheten där vi åt lunch och hade en liten paus. (dock var det dricka HELA tiden. Jag vet inte hur vi räknat men när kvällen var slut hade vi nog ändå två baginbox kvar, och då hade vi inte snålat med drickat....).

Sen var det dax för fotografering. Det finns en jätteduktig fotograf i stan som stylar och fotar. Vi hade bestämt sen innan med fotografen att vi ville ha CC i lite Marilyn Monroe-stuk för det är så långt CC man kan komma. Hon fick lösögonfransar och hela kitet och Gud, hon var verkligen gjord för att posera. Hon var skitduktig och fotorgrafen fick många fina bilder. Vi tog även en gruppbild på alla oss 14 som var med på möhippan tillsammans med CC.

Dax att hasta vidare. På med lagårdsoverallen och en superfin sminkning och ut på stan för att gå vidare. Nästa anhalt var sexparty i en butik som heter Dynamite Jet Saloon (namnet säger väl ändå allt). Tjejen som har butiken är mycket kunnig (!). Hon hade dukat upp ett långbord med allehanda lustiga och olustiga ting, mest läskigt tyckte jag att en liten anka var, ser ut som en badanka, men det är det INTE. Den heter I rub my duckie tydligen och var framtagen av Playboy när de gjorde nån filminspelning i poolen på playboy mansion. Men jag tyckte fan att den var lite pervo. Vem fan vill ha sex med en anka liksom?? Eftersom vi redan druckit en hel del så var det ingen som var direkt blyg, men jag kände ändå att här passar det med några glas vin till så jag svepte i mig och blev nog lite väl fnissig mot slutet. Men det var mycket uppskattat och kassaapparaten fick gå varm innan vi gick därifrån.

Nu var klockan typ halvsju och vi tog oss till en lokal som vi hyrt och pyntat fint (det gjorde vi redan i fredagskväll). Där käkade vi, vi hade beställt italiensk planka så det var bara att duka fram. Ingen som behövt stått och laga någon mat eller så. Det var verkligen välbehövligt för lagom tills detta så var det ett par av oss som fått lite huvudvärk - inga namn nämnda. Vi hade även förberett några frågor till CC om den blivande mannen, typ som ett litet husförhör. Sen hade vi alla köpt en present till blivande bruden. Hon fick inte veta vilken present som var från vem utan när hon öppnat skulle hon gissa vem den var ifrån. Detta var mycket uppskattat och ett tips till alla som håller på att arrangera en möhippa. Vi lekte även den galna bondgården, en teater där alla saker spelas av människor. Sjukt kul. Jag tror aldrig jag skrattat så mycket i hela mitt liv. Jag, till exempel, fick agera slaktarbänk och få en skrikande gris på mig... Ehhh... I skrift kanske inte detta låter så kul men det var det.

En lyckad kväll alltså. Och gud vad trött jag var när jag kom hem. Och det är inte utan än att jag har lite huvudvärk idag alltså...

We love you CC ♥


Kommentarer
Postat av: Jenny

Roligt det låter! Varför ska ingen av mina kompisar gifta sig snart då? Fast tokroliga fester kan man ju ordna ändå förstås...Ha det bra! Kram!

2008-05-04 @ 21:50:09
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja det stämmer faktiskt. Det behöver ju inte vara bröllop för att man ska kunna ha en kul fest. Fast det var skitkul i lördags och det var liksom lite speciellt för hon är först ut bland oss tjejer i gänget. Kramar

2008-05-05 @ 08:48:00
Postat av: Hilda

Gud vad bra! Brorsan ska gifta sig i sommar och jag funderar som fasen på vad man ska överraska hans blivande fruga med

2008-05-07 @ 21:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0