Solsken, vinlotteri och fortsatt pollenskadad

Igår blev verkligen en intensiv dag. Camilla hämtade upp mig vid 10 och då åkte vi direkt och inhandlade bröllopspresent (vågar inte skriva vad, fall bruden kikar in här). Efter det åkte vi till en stor skoaffär som har byggts om och fräschats till otroligt mycket, på andra sidan bron. Där hittade jag ett par cremefärgade pumps med en rem runt vristen och hel tå framtill + en liten rosett. Jag tror de blir jättebra till min klänning.

Efter det bar det av över bron igen och tillbaka in till stan. Jag förslog att vi skulle gå till butiken där jag hittade min klänning men Camilla var först skeptisk, vi brukar inte handla i den butiken någon av oss. Men direkt när vi kommer in får jag syn på världens läckraste ceriserosa klänning och tvingar in henne i hytten. Och gissa vad? Den satt perfekt så den fick det bli!! Vi som hade inställt oss på en lååååång dag på stan för att hitta en klänning. Det kändes faktiskt skönt att vi hittade en med en gång.

Jag hade lovat Camilla att jag skulle vara barnvakt åt Theo på eftermiddagen då hon hade ett ärende att fixa så vi åkte hem till dem, åt en glass och sen somnade Theo med en gång. Så det var lätt barnvaktning. Jag satt ute i solen och läste tidningar under tiden hon var borta.

På kvällen var vi på vinlotteri hos Natalie. Hon bjöd på supergod kycklingrätt. Till efterrätt hade hon gjort vit chokladmousse med hallon. Så gott. Den här gången vann jag inga flaskor, men det var nästan skönt. Jag har vunnit de senaste gångerna, så det var dax för någon annan att vinna nu.

Idag hade jag tänkt städa, men det är så himla fint väder ute. Gissar på att jag kommer ta ett varv med dammsugaren och "fuskstäda" lite för sen vill jag ut i solen. Varför är det alltid så att jag åker på att städa på mina lediga dagar?

För övrigt är mitt vänstra öga helt rött. Jag ser inte klok ut. Kommer få ha solglasögon hela dagen. Det är helt rödsprängt, ungefär som jag har krökat i tio dagar i rad. J***a pollen alltså. Jag nyser och jag snorar och jag känner mig tung i huvudet. (sen läste jag på biverkningar för mina allergitabletter att viktuppgång kan vara en av dem. Kan man få en värre nyhet?? Inte direkt vad jag behöver om man säger så.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0