Sommarstuga VS Landet

                            image574

Det finns en grej som jag har stört mig skitmycket på!! Det är att alla som bor i en storstad säger att de ska ut på landet när de ska till sitt sommarställe. Jag har några exempel, bland annat gänget i Rix Morronzoo. Roger har en sommarstuga nära Knutby, han säger varenda fredag att han ska ut på landet, Titti har ett sommarställe i Södertälje kommun, hon åker åxå ut på landet vareviga helg och nu senast hade Gert varit i sin lilla stuga i skärgården, men även han sa att han kommit hem från landet. Är allt annat än storstaden landet? Läste i någon tidning om ett par som skulle ut på landet, de hade sitt sommarställe på Gotland. Är hela Gotland ett enda stort land?? Jag fattar inte detta. Jag säger aldrig att vi ska åka ut på landet när vi ska till Tomas mammas sommarstuga på Öland. Jag säger att vi ska ut på landet om vi ska ut till exempelvis en bondgård eller om vi åker till Tomas pappas gård. En liten tanke bara.... Eller... Låter jag tjurig???

Kommentarer
Postat av: jennie

Hahaha, jag är nog same same. Vi har sommarstuga (landställe) dryga timmen utanför huvudstaden och jag åker också till landet. Fast jag skyller faktiskt lite på att vår sommarstuga (vilken är fullt modernt utrustad) ligger granne med en bondgård... :-)

2008-05-05 @ 22:30:36
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Haha. Ja så kan det nog vara. Om sommarstugan ligger bredvid en bondgård då blir det ju liksom landet. Fast så bor du ju i storstan med ;)

2008-05-06 @ 08:26:25
Postat av: Jenny

Håller med dig fullständigt Åsa, är själv uppvuxen på landet och här säger vi ju att man åker till stugan, stör mig också ibland på bl a Morronzoo-gänget som borde veta då de i stort sett är från landet, åtminstone Roger och Titti som är ifrån Gävle som inte är så mycket storstad som de vill tro...=) Kramar!

2008-05-06 @ 10:13:30
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja verkligen. Gävle är ju inte en storstad att jämföra med Stockholm! Hoppas allt är bra med dig! Kramar

2008-05-06 @ 11:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0