Vidrigt SVT!!!!!

Igår när jag kom hem från lotteriet kollade jag på Debatt. Ju mer jag tittade desto argare och mer illa till mods blev jag. De debatterade nämligen det här med att SVT ska direktsända lilla Englas begravning i morgon, lördag. Sen när är det okej att man direktsänder ett mördat barns begravning i SVT som vi alla betalar tevelicens för att de ska kunna gå runt?? Och vart ska man dra gränsen? Vilka begravningar är okej att sända i teve? Jag minns att de för några år sen direktsände Fadimes begravning, jag vet att jag tittade och jag vet att jag grät floder, men jag vet fortfarande inte om jag tycker det är rätt att de sände det hela i teve? Ärligt talat fattar jag att folk inte betalar licensen om det är sånt här våra pengar ska gå till. Ungefär 90 % är emot att det direktsänds!! Vad händer om det är många som kollar på det? Ska de då ha Englas begravning bland topp 10 mest sedda programen under veckan, bredvid så ska det låta och körslaget? Fy så makabert. Jag har irriterat mig så pass mycket att jag faktiskt tror att jag kommer att lyfta luren för att ringa radiotjänst och kolla vad fan public service egentligen står för. Jag tycker det är vidrigt. Är det nån som tänker kolla?????

Kommentarer
Postat av: Hilda

Samtidigt så är det ju faktiskt mamman som vill att de ska göra det. Och om ngn skulle tycka det är olämpligt så är det ju hon. Det kostar inte så mkt att ställa upp några kameror i en kyrka och vill man inte titta så behöver man ju inte göra det.

2008-05-10 @ 08:45:18
Postat av: Åsa

Näe visst det är klart, men de som jobbar med det ska ha lön.. Självklart är det frivilligt att kolla..

2008-05-10 @ 09:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0